Pædofili-politik i Ishøj Svømmeklub

Danmarks Idræts Forbund har derfor besluttet at anbefale sine medlemsforeninger at indhente oplysninger i kriminalregistret om sine ansatte og frivillige trænere og instruktører, der har en direkte kontakt med børn under 15 år.

Ishøj Svømme Klubs bestyrelse har besluttet at følge Danmarks Idræts Forbunds opfordring og indhenter oplysninger i kriminalregistret om børneattest på alle instruktører og trænere i såvel undervisningsafdeling som konkurrence afdelingen og som har med undervisning og træning af børn at gøre.

Alle har pligt til at gå til bestyrelsen, hvis de hører rygter om overgreb eller selv fornemmer, at noget er galt. Alle instruktører og trænere giver inden de starter samtykke til, at der indhentes oplysninger i kriminalregisteret vedr. seksuelle krænkelser.