Særlige behov - CP

Info

Svømmehold for børn og unge med særlig behov som Cerebaral Parese (CP) og lignende funktionsnedsættelser

Vanddybde
Vi er både i terapibassinet som er et varmtvandsbassin med en vanddybde på 135 cm og i rutsjebanebassinet som er 29 grader og 80 cm dybt. Efterhånden som trygheden ved vand og svømmefærdighederne øges har vi også mulighed for at prøve det store bassin som er 26 grader.

Aldersgruppe: Børn og unge

Formål
Holdet er et tiltag i samarbejde mellem Ishøj Svømme Klub og Elsass Fonden. Gennem trygge rammer bliver svømmerne introduceret for svømning i et individuelt tempo, således at deres (første) møde med vandet bliver positivt.

Forudsætning
Alle kan deltage uanset om du kan svømme eller ej. Din hjælper skal regne med at være med dig med i vandet.

Målsætning
Planen er at holdet er den første halve time i terapibassinet og den anden halve time i rutsjebanebassinet hvor der øves vandtilvænning og de basale svømmetag. Det giver os muligheden for at være på to forskellige vanddybder. Hvis der er behov for og lyst til det, er det også muligt at komme over i det store bassin og lære at svømme der.

Undervisningen er i en vis udstrækning individuel, hvilket betyder, at antallet af instruktører er større på dette hold end på klubbens øvrige hold. Der vil være en fast rutine og struktur på holdet, så børnene ved hvad de skal.

Pris
Kontingentet på ovenstående hold er 1.000 kr. dyrere end tilsvarende almindeligt hold.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen